مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها:

جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال همچنان مسدود است

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

‌‌بازگشایی محور کرج ـ چالوس تا هفته آینده‌ | ایمن‌سازی ‌جاده ‌هزار میلیارد ‌اعتبار نیاز دارد‌

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تلاش آن سازمان برای بازگشایی محور کرج ـ چالوس در مناطقی که دچار آسیب و تخریب شده است خبر داد و گفت: ایمن‌سازی کامل محور کرج ـ چالوس به بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۴۱۱۹۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ‌در حاشیه بازدید از روند پاک‌ سازی و بازسازی محور کرج ـ چالوس اظهار داشت: حجم بارش و خسارات وارده به جاده کرج ـ چالوس در 30 سال اخیر سابقه نداشت، با وجود این، راهداری البرز در همان ساعات ابتدایی در این منطقه حاضر شد و ابتدا سعی کرد سرنشینان خودروهای گرفتار را به مکان امن انتقال دهد و سپس مسیری برای عبور خودروهای گرفتار ایجاد کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز اینکه در زمان حاضر 30 اکیپ راهداری در نقاط مختلف مسیر (جاده کرج ـ چالوس) حضور دارند، تأکید کرد: از استان‌های قزوین، قم و تهران به کمک راهداری البرز آمده‌اند و امیدواریم ظرف هفته آینده بازگشایی جاده انجام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: راهداری متعهد شده است که زودتر این کار انجام شود و با کار شبانه‌روزی مشغول است.دو تونلی که با مصالح مسدود شده گره بزرگی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک مسیر جدید و ترمیم قسمت تخریب‌شده جاده در دستور کار است، گفت: برآورد اولیه کارشناسان بیش از 200 میلیارد تومان خسارت است که جبران آن از اعتبارات راهداری به استان ابلاغ شده است. ایمن‌سازی کامل جاده هم به بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حال پیگیری آن هستیم.

8 نقطه آسیب‌دیده محور کرج ـ چالوس پاک‌سازی شد

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز نیز صبح امروز در حاشیه بازدید از محور کرج ـ چالوس که با حضور داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار کرد: از همان ساعات اولیه این اتفاق نیروهای راهداری به این محور اعزام شدند و در زمان حاضر 30 اکیپ راهداری با استفاده از 70 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در سه شیفت به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند تا هرچه سریعتر این محور پاک‌سازی و بازگشایی شود.

این مسئول بیان کرد: هشت نقطه آسیب‌دیده محور آواربرداری و پاکسازی شده است و در زمان حاضر عمده فعالیت‌ها بر پاک‌سازی تونل‌های این محور به‌ویژه تونل شماره 2 الف و ب و آب‌شستگی محدوده روستای خوزنکلا معطوف شده است و 100 نفر از نیروهای راهداری فقط در این محدوده مشغول به کار هستند.

زندی‌فر با تأکید بر اینکه با تلاش نیروهای راهداری امیدواریم تا هفته آینده این محور ایمن‌سازی و بازگشایی شود، از احداث یک جاده جدید در محدوده تونل شماره دو (روستای خوزنکلا) خبر داد و گفت: این جاده به‌صورت موقت برای دسترسی کاربران جاده‌ای ایجاد می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: بعد از بازگشایی محور اصلاح اساسی نقاط آسیب‌دیده در دستور کار قرار می‌گیرد و خوشبختانه دستورات لازم برای تخصیص اعتبار جهت اصلاح و ایمن‌سازی این جاده از سوی مسئولان ذی‌ربط صادر شده است که امیدواریم با تحقق به‌موقع آن هرچه زودتر این هدف محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها